انتخابات

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که هیچ اتفاق جدیدی در روند گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده و آن چه از دولت آمریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است.

حمدان: هیچ اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده است/۷۰ درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی روبرویند

به گزارش قدس آنلاین، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد: اشغالگران بر بستن تمامی گذرگاه‌های نوار غزه پافشاری می‌کنند و جان‌باختن در نتیجه گرسنگی به یک حقیقت مبدل شده است.

حمدان گفت: اوضاع نوار غزه به ویژه در استان‌های غزه و شمال فاجعه‌بار شده است و می‌تواند به جان‌باختن هزاران نفر از گرسنگی و قحطی بیانجامد. برآوردهای سازمان ملل حاکی از آن است که ۷۰ درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: ۳۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال ما در غزه با سوءتغذیه حاد مواجه هستند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل بیش از نیمی از خانواده‌ها در غزه روزانه تنها به یک وعده غذایی دسترسی دارند.

حمدان گفت: اشغالگران اقداماتی تنبیهی را برای سنگ‌اندازی در مسیر رسیدن کمک‌ها به مردم ما در غزه، اجرا می‌کنند. هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و اشغالگران به صورت پیاپی محل‌هایی را که پیش‌تر امن اعلام کرده بودند، هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: اقدامات اشغالگران در کل بدتر از رخدادهای بازداشتگاه‌های نازی‌ها است. سلاح تحمیل گرسنگی، جنایتی سازمان‌یافته است که کابینه اشغالگران به وسیله آن به تمامی قوانین و احکام دادگاه کیفری بین‌المللی دهن‌کجی می‌کند.

حمدان گفت: دولت آمریکا از نظر قانونی، سیاسی و انسانی مسئول مستقیم اوضاع فاجعه‌بار ملت ما است. ما تاکید می‌کنیم اسکله شناوری که دولت آمریکا در سواحل غزه بر پا کرد، تنها برای نمایش بود.

وی ادامه داد: جامعه بین‌الملل باید به سرعت برای گشایش گذرگاه‌های نوار غزه اقدام کند. به صورت ویژه ما بار دیگر بر ضرورت تسریع در گشایش گذرگاه رفح تاکید می‌کنیم.

حمدان افزود: موضع واقعی نخست‌وزیر کابینه رژیم (صهیونیستی) همچنان فرار از لازمه‌های توافق مبادله اسرا است. ما با تأسف موضع دولت آمریکا را که روی سرزنش شدید حماس و انداختن مسئولیت عدم دستیابی به توافق بر گردن این جنبش، پافشاری می‌کند، دنبال می‌کنیم.

وی گفت: هیچ اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای توقف جنگ رخ نداده و آنچه از دولت آمریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است. ما آماده تعامل جدی با هر متنی که شامل آتش‌بس کامل و نهایی و بازگردان هم‌وطنان ما به سرزمینشان باشد هستیم.

حمدان ادامه داد: آخرین پیشنهادی که در خصوص توافق مبادله اسرا دریافت کردیم به ۲۴ ژوئن جاری باز می‌گردد و پس از آن پیشنهاد جدیدی مطرح نشده است. تنها راه حل، پایان اشغالگری است و ملت ما نمی‌تواند با تداوم آن موافقت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.